Hur funkar en griffeltavla?

  • Publicerat
  • Publicerat i Företag
  • Uppdaterad
  • 3 min. läsning

Hur funkar en griffeltavla?

// innehåller länkar till skiltex.se //

Dagens digitala era innebär att mycket information och intryck flödar via olika skärmar. För att sticka ut och vara annorlunda när du ska göra reklam för din verksamhet, använd en griffeltavla! En griffeltavla kallas även för krittavla. Den består av en särskild yta där du kan skriva eller måla med hjälp av en viss sorts krita. Detta kan snabbt suddas ut med en trasa eller en tavelsudd. De fungerar lite på samma sätt som svarta tavlan i skolan gjorde förr, innan white boarden dök upp.

Griffeltavlor är ofta något man ser utanför caféer, restauranger, pubar med mera men de kan även passa bra utanför butiker.  Med en griffeltavla är det enkelt att byta ut budskapet på den, när du vill.

Smart använda en griffeltavla

En griffeltavla är mångsidig och passar perfekt för att du ska kunna kommunicera med dina kunder på ett direkt sätt. Den låter di g enkelt marknadsföra dagens meny, dagens specialerbjudande eller göra reklam för ett särskilt event. På en griffeltavla kan du även skriva ut priser, så att dina kunder vet vad de kan förvänta sig då de kliver in till dig.

Du som erbjuder mat och dryck, du kan med en griffeltavla skapa en önskan kring specifika rätter eller drycker. Använd lockande beskrivningar och bilder för att väcka kundernas nyfikenhet och aptit. Det kan locka dem att våga prova något nytt, vilket i sin tur kan öka försäljningen av dessa produkter.

Maximera användningen av dina griffeltavlor

För att skapa lockande och långvariga griffeltavlor är det viktigt att använda griffelpennor som är vattenlösliga. Dessa pennor ger klar och distinkt skrift samtidigt som de är enkla att torka bort och justera om det behövs.

För att bevara dina griffeltavlor i optimalt skick är regelbundet underhåll viktigt. Torka dem med en fuktig trasa och sudda bort gamla meddelanden noggrant för att undvika smuts och otydlighet.

För att behålla kundernas intresse och engagemang är det bra att variera vad du skriver ut på griffeltavlorna. Uppdatera regelbundet så att det alltid finns något nytt och spännande att upptäcka.

 

Linus Höjdegård

Linus Höjdegård. Jobbar huvudsakligen på Hjältebyrån AB med fokus på hemsidor och E-handel. Driver även Företagshjältar som är en facebookgrupp för nätverkande företagare.

Lämna ett svar